مشاوره تلفنی اضطراب


   امروزه اختلالات اضطرابی جزء ناتوان کننده ترین اختلالات روانشناختی هستند. هر روز میلیون ها نفر در سراسر جهان بی باکانه برای کنترل نگرانی، وحشت زدگی، ترس یا وحشت تقلا می کنند، امّا اغلب در می یابند هرچه بیشتر تلاش می کنند از اضطراب بگریزند، اضطرابشان بدتر و زندگیشان محدودتر می شود. مشاوره تلفنی اضطراب نیز یکی از موارد پر کاربرد مشاوره های تلفنی است.
   در مشاوره تلفنی اضطراب، ابتدا یک بررسی مقدماتی در مورد علائم اضطراب، مدت زمان حضور علائم، میزان آشفتگی که به دنبال تجربه علائم اضطراب در فرد ایجاد می شود، انجام می شود. سپس انواع مداخلات فوری از طریق تلفن و یا مداخلات درمانی از طریق مشاوره های حضوری به مراجعین ارائه می شود.
   استفاده از مشاوره در زمینه اضطراب به افراد می آموزد که می توانند اضطراب را زیر و رو کنند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. روانشناسی، می تواند اضطراب را حتی اگر سال ها طول کشیده باشد، بهبود بخشد.
    مشاوره تلفنی اضطراب می تواند به شما شناسایی، ارزیابی و اصلاح افکاری را بیاموزد که ممکن است تمام شب شما را بیدار نگه دارند اما نمی توانند به تخفیف نگرانی یا حل مشکلات زندگی واقعی کمکی بکنند. شما قادر خواهید شد که توسط شناسایی افکار غیرواقعی یا مبالغه آمیز در مورد خطرات یا موارد نگران کننده، اضطراب را کاهش دهید یا حتی از بروز آن پیشگیری کنید.