مشاوره تلفنی ازدواج



آدم‌هاي خوبي که نبايد با آنها ازدواج کنيد!

افراد زيادي هستند که خوب‌اند، اما نبايد با آنها ازدواج کنيد. اين افراد براي ازدواج بسيار هم مناسب هستند، اما نه با شما: 

1-کسي که با شما اختلاف سني زيادي دارد.
نمي‌توانيم بگوييم چقدر اختلاف سني براي ازدواج مناسب است. اين بستگي به خصوصيات فردي شما و همسرتان هم دارد. اما اگر اختلاف سني شما با کسي آن‌قدر باشد که بتوان گفت شما از نسلي متفاوت با همسرتان هستيد، اين ازدواج مشکل‌دار خواهد شد.نکته: هرچه در سن پايين‌تري ازدواج کنيد، مساله اختلاف سني جدي‌تر است. 

2-کسي که با شما اختلاف فکري زيادي دارد.
اين فرد نمي‌تواند حرف شما را بفهمد، نمي‌تواند شما را درک کند، و نمي‌تواند با شما به خوبي حرف بزند و ارتباط برقرار کند. شما هم نمي‌توانيد به خوبي با او ارتباط برقرار کنيد. دوستان شما با هم فرق دارند، کارهاي شما با هم فرق دارد و به سختي مي‌توانيد سرگرمي‌هاي مشترکي که مورد علاقه هر دوي شما باشد، پيدا کنيد. حرف زيادي براي گفتن به هم نداريد و معمولا بين شما سکوت برقرار مي‌شود. چه کسي چنين رابطه‌اي را مي‌خواهد؟ 

3-کسي که با شما اختلاف عقيدتي زيادي دارد.
هستند افرادي که مي‌گويند براي من همين‌قدر کافي است که همسر آينده‌ام به همان خدايي اعتقاد داشته باشد که من اعتقاد دارم و مهم نيست چه ديني دارد. اما مساله اين است کهمذهب" الزامات عملي هم دارد و مسير زندگي و انتخاب‌هاي هر روزه افراد را تعيين مي‌کند و اگر قرار باشد شمامذهبي" باشيد هر کدامتان سبک زندگي متفاوتي خواهد داشت که ممکن است با هم تداخل کند.همين‌طور اگر يکي از شما مذهبي باشد و ديگري نباشد. ازدواج تا حد زيادي با هم يکي شدن است و اين اختلاف عميق جلوي يکي شدن شما با همسرتان را مي‌گيرد.

4- کسي که با شما اختلاف طبقاتي زيادي دارد.
داستان ازدواج شاهزاده و گدا واقعيت دارد، اما فقط در دنياي داستان. شايد چندان رمانتيک نباشد، اما چنين ازدواجي در دنياي واقعي عاقبت خوشي نخواهد داشت. 

5- کسي که با شما اختلاف فرهنگي زيادي دارد.
فرهنگ ما چيزي است که شخصيت ما و سبک زندگي ما را شکل داده است. اختلاف فرهنگي در ازدواج باعث مي‌شود درکمتقابل تا حد زيادي کاهش پيدا کند، و حتي اگر خود شما بتوانيد با چنين کسي به تفاهم برسيد، ممکن است خانواده‌ها نتوانند. لازم به تاکيد نيست که ازدواج پيوند دو خانواده است.

6- کسي که با شما اختلاف شخصيتي زيادي دارد.
هر کدام از ما آدم‌ها در يکي ازتيپ‌هاي شخصيتي" مي‌گنجيم. مثلا درون‌گرا يا برون‌گرا؛ محتاط يا اهل ريسک؛ عقل‌مدار يا احساس‌مدار. و اگر بخواهيم کل زندگيمان را با کسي که خصوصيات شخصيتي بسيار متفاوتي با ما دارد شريک شويم، خودتان مي‌توانيد حدس بزنيد چه مي‌شود.

به یاد داشته باشیم با دقت در انتخاب شریک زندگی و در صورت لزوم استفاده از نظرات مشاوران ازدواج می تواند تا حدودی از مشکلات بعدی زندگی زناشویی پیشگیری کند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی و همچنین مشاوره تلفنی ازدواج،مشاوره قبل از ازدواج،مشاوره ازدواج،مشاوره خانواده،مشاوره خانواده غرب تهران و... به شماره های درج شده در صفحه نخست سابت دنیا رضایی مراجعه نمایید.

با تشکر
مرکز مشاوره و روانشناسی مهرآسا بهترین مرکز مشاوره غرب تهران


دیگر مقالات مرتبط روانشناسی

:: درمان وسواس فکری و عملی(با افکار وسواسی چه کنم؟)
:: درمان افسردگی (آیا افسرده هستم؟)
:: درمان وسواس فکری(هر فکری که به ذهنتان خطور می کند، باور نکنید.)
:: مشاوره تلفنی ازدواج(آدم‌هاي خوبي که نبايد با آنها ازدواج کنيد!)
:: درمان اضطراب(چطور از شر اضطرابم خلاص شم)
:: مشاوره تحصیلی تلفنی(چند نکته کلی مطالعه ی بهتر مطالب درسی)
:: مشاوره خانواده(راز عشق های ماندگار)
:: درمان اضطراب و استرس( کاهش نگرانی با پذیرش بلاتکلیفی های زندگی)
:: مشاوره خانواده تلفنی(علل نابسامانیهای زناشویی)
:: درمان ترس و استرس(غذا دادن به ببر)


Share تاريخ: 1396/10/26 مشاهده : 938

, , , , , , , , , , ,



گذاشتن نظر