اشتباهات رایج در آشنایی های قبل از ازدواج

 

زمانی که دختر و پسر در صدد هستند تا یکدیگر را برای ازدواج بهتر بشناسند، ممکن است برای بدست آوردن این شناسایی، به اشتباهایی دچار شوند. برخی از این اشتباه ها به این شرح می باشند:

1- نپرسیدن سؤالات کافی
چرا گاهی سؤالات مهم را نمی پرسیم؟ ممکن است بخاطر ترس از گرفتن پاسخی که انتظارش را نداریم یا ترس از رفتن طرف مقابل باعث شود سؤال نپرسیم. به مثال زیر توجه کنید:

زهرا دختری بود که در خانواده ای شلوغ با پدری معتاد زندگی می کرد و پدرش از وضع مناسبی برخوردار نبود. وقتی محمد به خواستگاریش آمد خیلی از سؤالاتش (در زمینه اعتیاد و ...) را به خاطر ترس از رفتن محمد نپرسید. الان این زوج در این زمینه با مشکل مواجه هستندو مشخص شده که محمد معتاد است ....

گاهی نیز به دلیل شرایط اضطراب زا از سؤالمان صرفه نظر می کنیم. البته بعضی از افراد هم اصلاً نمی دانند چه باید بپرسند. در این گونه موارد کمک گرفتن از یک مشاور کمک کننده خواهد بود.

2- جدی نگرفتن برخی مشکلات
عدم توجه طرفین به برخی موضوعات یا مسائلی از قبیل خشم، اعتیاد همسر، وابستگی به خانواده و ... می تواند در زندگی مشکل ساز باشد. چنانچه در این زمینه تحقیقات بیشتری از سوی خانواده ها صورت گیرد می تواند به دختر و پسر کمک بسزایی کند.

3- سازش عجولانه را با تفاهم اشتباه نگیرید 
گاهی مواقع دختر و پسر برای این که زودتر به هم برسند از خیلی چیزها صرف نظر کرده و می گویند تفاهم داریم در حالی که این تفاهم نیست، سازش عجولانه است. تفاهم درک متقابل و رسیدن به فهم مشترک است. دو نفر ممکن است در ابتدای امر دو نوع تفکر متفاوت داشته باشند اما پس از شنیدن دلایل یکدیگر، به وجه اشتراک برسند. این مشکلی ندارد. تفاهم بعد از شناخت شباهت ها، تفاوت ها و روحیات طرفین صورت می گیرد. سازش عجولانه سرپوش گذاشتن بر روی واقعیت هایی است که ممکن است در آینده نه چندان دور آشکار شود.

4- نیاز شدید به مسائل جنسی
گاهی یکی از طرفین به خاطر مسائل جنسی قصد ازدواج دارد. توجه به یک بعد از ازدواج می تواند مشکل آفرین باشد. این گونه ازدواج ها ممکن است  بعد از فرونشستن غریزه جنسی با مشکل مواجه شود. 

5- شیفته ی موقعیت اقتصادی-اجتماعی طرف مقابل شدن
گاهی ممکن است فردی صرفاً به دلیل جایگاه شغلی و موقعیتی طرف مقابل بخواهد با او ازدواج کند که این نیز اشتباه است. مثلاً دختر خانمی بگوید از او خوشم نمی آید، ولی چون فلان سمت یا درآمد را دارد می خواهم با او ازدواج کنم. 

6- فرد احساس می کند دوست داشتن و علاقه بعداً به وجود می آید 
از جمله بزرگ ترین اشتباه ها در امر انتخاب همسر این است که فردی که قصد ازدواج دارد فکر کند اگر الان دوستش نداشتم مهم نیست. بعداً عشق و علاقه ایجاد می شود. در حالی که عشق و علاقه باید قبل از ازدواج ایجاد شود.

7- ارتباط دادن ازدواج به شانس و قسمت 
مسئله شانس و قسمت یکی از موضوعاتی است که برخی از خانواده ها در امر ازدواج به آن اعتقاد دارند و می گویند اگر شانس داشته باشی ازدواج تو خوب می شود. شانس توسط خود ما و افکار ما ساخته می شود.  مادری که در جلسه مشاوره می گوید: «شوهرِ دخترم معتاد است چه کار می شود کرد. خدا خواسته و قسمتش این بوده». در جواب این مادر می شود گفت که این مسئله به شانس و قسمت ربطی ندارد. اگر از همان روز اول بیشتر تحقیق می کردند و یا دختر را در سنین پایین شوهر نمی دادند شاید چنین وضعی پیش نمی آمد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی،مشاوره ازدواج،مشاوره تلفنی ازدواج،مشاوره خانواده و... در غرب تهران به شماره های درج شده در صفحه نخست سایت دنیا رضایی مراجعه نمایید.

با تشکر
مرکز مشاوره و روانشناسی مهرآسا بهترین مرکز مشاوره خانواده (مشاوره خانواده غرب تهران


دیگر مقالات مرتبط روانشناسی

:: درمان وسواس فکری و عملی(با افکار وسواسی چه کنم؟)
:: درمان افسردگی (آیا افسرده هستم؟)
:: درمان وسواس فکری(هر فکری که به ذهنتان خطور می کند، باور نکنید.)
:: مشاوره تلفنی ازدواج(آدم‌هاي خوبي که نبايد با آنها ازدواج کنيد!)
:: درمان اضطراب(چطور از شر اضطرابم خلاص شم)
:: مشاوره تحصیلی تلفنی(چند نکته کلی مطالعه ی بهتر مطالب درسی)
:: مشاوره خانواده(راز عشق های ماندگار)
:: درمان اضطراب و استرس( کاهش نگرانی با پذیرش بلاتکلیفی های زندگی)
:: مشاوره خانواده تلفنی(علل نابسامانیهای زناشویی)
:: درمان ترس و استرس(غذا دادن به ببر)



Share تاريخ: 1396/10/26 مشاهده : 735

, , , ,



گذاشتن نظر