کنترل تفکر منفی در افسردگی

 

زمانی که خیلی احساس افسردگی و غمگینی می کنید یا زمانی که برای یک دوره طولانی بی حوصله و بی حال هستید، لازم است وضعیت را مورد ارزیابی قرار داده و به دنبال پاسخ های مقابله ای مناسب بگردید. سبک تفکر افراد افسرده مشکل آفرین است زیرا آن ها بر احساسات منفی خود متمرکز می شوند و مرتب آن ها را مرور می کنند. 
   افکار منفی موجب تداوم احساس افسردگی می شود. هر چه بیشتر بر روی چیزهای بد متمرکز شوید، آن ها بدتر به نظر می رسند. وقتی نگران احساسات منفی خود هستید، فکر کردن درباره راه حل های خلاق برای شما دشوار خواهد بود. افراد  افسرده می دانند اگر به فعالیت های لذت بخش و افکار مثبت بپردازند و توجهشان را از مشکلات منحرف سازند، خود را بهتر حس می کنند. متأسفانه اغلب آن ها چنان درگیر افسردگیشان هستند که دیگر وقت و نیرویی برای پرداختن به تفکر انطباقی ندارند.
   هنگامی که احساسات و عواطف ناراحت کننده ای را تجربه می کنید، چقدر به موارد زیر عمل می کنید؟



 افرادی که با عبارات 1، 3، 4، و 6 موافق و با عبارات 2 و 5 مخالف هستند به توانایی خود در کنترل خلق منفی و اعتماد بیشتری دارند. یک مهارت مهم برای مقابله با افسردگی یادگیری این نکته است که چگونه با فکر کردن در مورد چیزهای دیگر از فکر در مورد احساسات ناخوشایند خودداری کنید. شما همچنین می توانید از طریق برقراری ارتباط با دیگران یا سرگرم ساختن خود با فعالیت های معنی دار و لذت بخش از درگیر شدن در افکار افسرده ساز جلوگیری کنید.
   وقتی افراد یاد بگیرند که خلق منفی خود را کنترل کنند و به توانایی خود برای انجام این کار اعتماد داشته باشند، کمتر مستعد افسردگی می شوند. منظور از کنترل کردن خلق منفی، نادیده گرفتن احساسات خود نیست. وقتی افسرده هستید آن را بپذیرید تا بتوانید به نحو شایسته ای واکنش نشان دهید. اما از کنترل و بازبینی دقیق خلق منفی خود به طوری که حواس شما را کاملاً به خود معطوف کند، اجتناب کنید. وقتی افسرده هستید خود را مشغول سازید و بر وسوسه متمرکز شدن بر خود و احساسات ناخوشایند خود غلبه کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی و همچنیندرمان افسردگی،درمان وسواس و... در غرب تهران به شماره های درج شده در صفحه نخست سابت دنیا رضایی مراجعه نمایید.


با تشکر
مرکز مشاوره و روانشناسی مهرآسا بهترین مرکز مشاوره غرب تهران


دیگر مقالات مرتبط روانشناسی

:: درمان وسواس فکری و عملی(با افکار وسواسی چه کنم؟)
:: درمان افسردگی(آیا افسرده هستم؟)
:: درمان وسواس فکری(هر فکری که به ذهنتان خطور می کند، باور نکنید.)
:: مشاوره تلفنی ازدواج(آدم‌هاي خوبي که نبايد با آنها ازدواج کنيد!)
:: درمان اضطراب(چطور از شر اضطرابم خلاص شم)
:: مشاوره تحصیلی تلفنی(چند نکته کلی مطالعه ی بهتر مطالب درسی)
:: مشاوره خانواده(راز عشق های ماندگار)
:: درمان اضطراب و استرس( کاهش نگرانی با پذیرش بلاتکلیفی های زندگی)
:: مشاوره خانواده تلفنی(علل نابسامانیهای زناشویی)
:: درمان ترس و استرس(غذا دادن به ببر)

Share تاريخ: 1396/11/07 مشاهده : 599

, ,



گذاشتن نظر