افکار شما چه تأثیری بر زندگیتان می گذارد؟

 

دنیایی که در آن زندگی می کنیم، به کمک افکارمان می سازیم. بدین ترتیب:
- به هر آن چه فکر می کنیم، باور داریم.
- هر آن چه باور داریم، تبدیل به واقعیت می شود. 
- هر آن چه را که واقعیت است، اساس آرزوها، ترس ها و انتخاب هایمان می شود.
- هر آن چه را انتخاب می کنیم، زندگی مان را می سازد.
اگرچه افکارمان چیزی بیش از شلیک موقت نورون ها در مغز نیستند، ولی ما آن ها را به قدری جدی می گیریم که می توانند ما را بترسانند، ما را از خودمان متنفر سازند یا ما را از دیگران ناامید کنند. افکارمان قدرت آن را دارندکه ما را زمین گیر کنند یا در ذهنمان جنگ به راه بیاندازند.
   در واقع، همه ما نقاش هایی هستیم که به ذهن مان اجازه می دهیم  برای نقاشی زندگی مان از رنگ ها، زمینه ها و شکل ها استفاده کند. اگرچه افکارتان دنیای شما را می سازند، پس بهتر است به دقت بررسی کنید که چه دنیایی برای خودتان می سازید.
   در این تمرین از شما می خواهیم بر این افکار تمرکز کنید: چه کسی هستید و از زندگی، دیگران و سرنوشت چه انتظاری دارید. سپس فراتر از این افکار، نظاره گر دنیایی باشید که این افکار ساخته اند. آیا این دنیا تاریک و سرد است و مملو از افراد خطرناک و سخت گیر که به دلیل کمبود منابع با یکدیگر رقابت می کنند؟ آیا این دنیا، مکانی است که هیچ کس در آن احساس امنیت نمی کند یا مملو از افرادی است که می توان به آن ها اعتماد کرد؟ آیا این دنیا، دنیایی پر از کشمکش و شکست است، جایی است که نمی توانید هیچ شانسی برای موفقیت داشته باشید یا جایی است که به دنبال تلاش و کار سخت، موفقیت حاصل می شود؟
   خوب حالا برویم سراغ دنیایی که افکارتان آن را ساخته است. این دنیا را توصیف کنید. افراد آن جا چه کار می کنند؟ آن ها چطور به بقای خود ادامه می دهند؟ چه قواعدی آن جا حاکم است؟ چه خطراتی آن جا وجود دارد؟ شما چطور با این دنیا کنار آمده اید؟ وقتی کارتان تمام شد، از خودتان بپرسید آیا این همان جایی است که می خواهید در آن زندگی کنید؟ به خاطر داشته باشید که این دنیا واقعی تر یا پایدارتر از یک رشته کلمات به هم پیوسته نیست. اگر نمی خواهید در این دنیا زندگی کنید، زمان آن فرا رسیده که به چیزهایی که فکر می کنید، باور نداشته باشید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی و همچنین درمان افسردگی،درمان وسواس فکری و... در غرب تهران به شماره های درج شده در صفحه نخست سابت دنیا رضایی مراجعه نمایید.

با تشکر
مرکز مشاوره و روانشناسی مهرآسا بهترین مرکز مشاوره غرب تهران


دیگر مقالات مرتبط روانشناسی

:: درمان وسواس فکری و عملی(با افکار وسواسی چه کنم؟)
:: درمان افسردگی(آیا افسرده هستم؟)
:: درمان وسواس فکری(هر فکری که به ذهنتان خطور می کند، باور نکنید.)
:: مشاوره تلفنی ازدواج(آدم‌هاي خوبي که نبايد با آنها ازدواج کنيد!)
:: درمان اضطراب(چطور از شر اضطرابم خلاص شم)
:: مشاوره تحصیلی تلفنی(چند نکته کلی مطالعه ی بهتر مطالب درسی)
:: مشاوره خانواده(راز عشق های ماندگار)
:: درمان اضطراب و استرس( کاهش نگرانی با پذیرش بلاتکلیفی های زندگی)
:: مشاوره خانواده تلفنی(علل نابسامانیهای زناشویی)
:: درمان ترس و استرس(غذا دادن به ببر)


Share تاريخ: 1398/07/09 مشاهده : 643

, , , ,



گذاشتن نظر